Aangepaste dienstverlening
Op deze pagina vindt u de aangepaste dienstverlening van de gemeente Aalsmeer in verband met de maatregelen rondom het coronavirus.
Aangepaste dienstverlening vanwege het coronavirus
Wij werken alleen nog op afspraak. U kunt telefonisch een afspraak maken op nummer (0297) 38 75 75. Dit doet de gemeente Aalsmeer om het bezoek aan het raadhuis zo veel mogelijk te spreiden zodat wij nu en in de komende periode u goed van dienst kunnen zijn.
Regel dringende zaken zoveel mogelijk digitaal. Als dat om wat voor reden niet kan, overleg dan telefonisch met één van onze medewerkers. Wij proberen dan samen met u tot een passende oplossing te komen.
De gemeente Aalsmeer er alles aan om u goed en snel te woord te staan. De wachttijden zijn mogelijk wat langer dan normaal. Wij vragen daarvoor uw begrip.
Paspoort, identiteitskaart of rijbewijs aanvragen
- Maak op tijd een afspraak voor het aanvragen van een paspoort of identiteitsbewijs en rijbewijs. Dit in verband met (mogelijk) langere wachttijden.
Afspraak op het raadhuis
Heeft u een afspraak op het raadhuis? De gemeente hanteert de volgende regels in verband met COVID-19 om uw bezoek zo veilig mogelijk te laten verlopen:
- Alleen op afspraak kunt u naar het raadhuis komen. Deze moet u telefonisch van te voren maken.
- Kom waar mogelijk alleen naar uw afspraak.
- Per 1 december is het dragen van een mondkapje verplicht.
- U mag vijf minuten voor uw afspraak naar binnen. Bent u te vroeg? Dan wordt u verzocht om buiten te wachten.
- Bij binnenkomst moet u uw handen ontsmetten met de aanwezige desinfectiegel.
- Bent u te laat? Dan wordt u niet meer geholpen. U dient dan telefonisch een nieuwe afspraak te maken.
- Houd 1,5 meter afstand van andere bezoekers van het raadhuis.
Sociaal Loket
Op dit moment werkt de gemeente voor alle dienstverlening aan de balie op afspraak. Bel telefoonnummer (0297) 38 75 75 om een afspraak te maken. Heeft u last van een verkoudheid, hoesten of koorts? Kom dan niet naar het raadhuis en stel uw afspraak uit of regel het digitaal als dat mogelijk is. De wachttijd bij de telefooncentrale van het Klantcontactcentrum is langer dan gebruikelijk. De gemeente vraagt hiervoor uw begrip.
U kunt ook een e-mail sturen naar sociaalloket@aalsmeer.nl, bij voorkeur met uw telefoonnummer vermeld.
In verband met het coronavirus zijn een aantal zaken aangepast bij Inkomensvoorzieningen en Zorg. Bekijk hier de aanpassingen bij Inkomensvoorzieningen en de aanpassingen bij Zorg.