Promotieplan Aalsmeer
Het college van Aalsmeer heeft in 2017 het Promotieplan Aalsmeer 2017–2020 vastgesteld. Onder de naam ‘Visit Aalsmeer’ worden onder andere een website opgezet en een Facebookaccount geopend. Bezoekers worden straks uitgenodigd hun verhalen, belevenissen en foto’s te delen.
Het Promotieplan Aalsmeer is in 2017 samen met de ondernemers ontwikkeld en zal de aankomende jaren ook samen met hen worden uitgevoerd. Het plan gaat uit van één merk: Visit Aalsmeer.
DNA van Aalsmeer
In het plan is een duidelijke focus gelegd op de ‘Unique Selling Points’ van Aalsmeer: water en bloemen, het ‘DNA van Aalsmeer’. Ook zijn duidelijke keuzes gemaakt voor specifieke doelgroepen, te weten de doelgroepen ‘uitbundig geel’ en ‘ingetogen aqua’. Kort samengevat zijn dat spontane mensen die op zoek zijn actieve, sportieve en gezellige activiteiten, bijvoorbeeld gezinnen met kinderen, en de rustige recreant die tijd heeft om regelmatig op pad te gaan en op zoek is naar cultuur en rustige sportieve mogelijkheden. Bij de internationale bezoeker richten we ons op bezoekers die interesse hebben in bloemen. Ook wat betreft de promotie van evenementen, gaan we focussen. In Aalsmeer wordt enorm veel georganiseerd, maar niet alles is interessant voor mensen van buitenaf. Onze bezoekers komen voor water en bloemen, dus we promoten vooral de evenementen die hierbij aansluiten.
In het promotieplan is veel aandacht besteed aan de inbreng van ondernemers, bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van nieuwe arrangementen.
Hieronder kunt u het promotieplan downloaden. Vanwege de grootte is deze in twee delen gesplitst.
Hieronder kunt u het promotieplan downloaden. Vanwege de grootte is deze in twee delen gesplitst.
