Denk mee over de toekomst van warmte
De gemeente Aalsmeer werkt aan een warmteprogramma, net als alle gemeenten in Nederland. Daarin staat hoe we stap voor stap overgaan op duurzame energie om woningen en gebouwen te verwarmen, te koken, en te zorgen voor warm water. De gemeente nodigt alle inwoners van Aalsmeer en Kudelstaart uit om mee te denken.
Gemeente Aalsmeer vraagt inwoners mee te denken zodat het warmteprogramma past bij Aalsmeer en Kudelstaart. Denkt u ook mee? Maak dan makkelijk een account aan op denkmee.aalsmeer.nl, klik onder ‘Alle projecten’ op Warmteprogramma Aalsmeer en geef uw mening. Het invullen van de vragenlijst duurt 5 minuten en is mogelijk t/m 30 september. De resultaten van de enquête gebruiken we in het warmteprogramma.
Stap voor stap van aardgas naar duurzame energie
We gebruiken energie voor veel dingen: om onze woningen en gebouwen te verwarmen, om warm te douchen, om op te koken. Vaak gebruiken we hiervoor nog aardgas. In Nederland is afgesproken om van aardgas over te stappen op duurzame energie. Zo worden we minder afhankelijk van buitenlands gas en warmt de aarde minder snel op.
De route naar duurzame warmte
In Aalsmeer willen we klimaatneutraal zijn in 2050. Dat betekent dat we dan minder en alleen nog duurzame energie gebruiken. Onderdeel hiervan is de overstap op duurzame warmte, de zogenaamde warmtetransitie. Daaraan werken we met het warmteprogramma. Dit moet uiterlijk in 2027 klaar zijn. Het stippelt de route uit naar duurzame warmte en kijkt wat voor welke buurt de beste oplossing is.
Publieksbijeenkomst later dit jaar
Later dit jaar wordt een publieksbijeenkomst georganiseerd. U hoort dan wat er in de eerste versie van het warmteprogramma staat, en u kunt vragen stellen en uw input geven.
Wilt u meer nieuws lezen? Ga naar het overzicht met nieuws