Eenmalige subsidie en subsidievaststelling aanvragen

Algemeen

Gemeente Aalsmeer verstrekt jaarlijkse subsidies en eenmalige subsidies. Op deze pagina leest u over het aanvragen van een eenmalige subsidie. Ook vindt u hier informatie over het aanvragen van een subsidievaststelling, wat in sommige gevallen verplicht is.

Dit moet u weten

Eenmalige subsidieaanvraag

  • Een eenmalige subsidie vraagt u aan voor projecten of activiteiten die 1 keer plaatsvinden
  • De subsidie geldt voor een van tevoren bepaalde tijd
  • Doe de subsidieaanvraag uiterlijk vóór de start van de te subsidiëren activiteiten

Subsidievaststellingsaanvraag

  • Krijgt u € 10.000 of meer aan subsidie? Dan dient u na afloop van de activiteit een aanvraag tot subsidievaststelling in
  • In deze aanvraag geeft u aan welke resultaten u heeft bereikt en, als dit wordt vereist, wat u heeft uitgegeven. U legt hiermee dus financiële verantwoording af na afloop van de activiteit
  • Doe de subsidievaststellingaanvraag uiterlijk 13 weken nadat de activiteiten plaatsvonden  
  • Subsidies onder de € 10.000 worden direct vastgesteld, tenzij anders is besloten
      

Dit heeft u nodig

  • Een begroting
  • Een activiteitenplan  
  • Werkt u bij een (landelijke) organisatie en krijgt u mogelijk Europese steun? Vul dan de verklaring De-minimis in en stuur deze mee met uw subsidieaanvraag 

Na uw aanvraag

Uiterlijk 13 weken na de volledige aanvraag krijgt u van ons bericht over de subsidievaststelling.

Contact

Neem bij vragen contact op met het Subsidiebureau. Dat kan per e-mail via subsidiebureau@aalsmeer.nl en telefonisch via 0297 38 75 75. Het Subsidiebureau is bereikbaar van maandag tot en met donderdag 9.00 tot 17.00 uur en vrijdag 8.00 tot 12.00 uur.