Indrukwekkende rondleiding feestweek voor gemeenteraad

Zondag 7 september kregen leden van de gemeenteraad en het college een uitgebreide rondleiding door het bestuur van de feestweek. Voorzitter Dave Strampel en zijn medebestuursleden Ruben Piet (faciliteiten en beveiliging), Roland Hofman (penningmeester), Dorine Strampel–Been (secretaris en vrijwilligers), Jelle Ruesink (PR en online kaartverkoop) en Stefan Verbeek (horeca) namen de bezoekers mee achter de schermen en vertelden hoe de organisatie werkt – van vergunningen en contracten tot koelingen en vloeren.

Rondleiding feestweek 2025

Rondleiding feestweek 2025 buiten

Vooral de beveiliging maakte indruk. Met maar liefst 35 camera’s wordt alles scherp in de gaten gehouden. Bezoekers, en met name ouders, laten weten erg tevreden te zijn over de veilige sfeer. Bij overlast treedt de beveiliging direct en consequent op: overlastplegers worden verwijderd.

Het bestuur werkt voortdurend vernieuwend. Zo zijn er dit jaar verbeteringen doorgevoerd bij de toiletten en afvoer, en maken moderne LED-schermen deel uit van het terrein. Daarnaast wordt streng gecontroleerd dat er binnen niet gerookt wordt – boetes wil de organisatie voorkomen.

Fractievoorzitter van de VVD, Sissi Mijwaart, spreekt namens de gemeenteraad haar waardering uit: “Het was een indrukwekkende rondleiding. We hebben groot respect voor de inzet van het bestuur en vooral voor de 100 vrijwilligers die dit mogelijk maken.”

Ook Dirk van Willegen, fractievoorzitter van het CDA, benadrukte het belang van de feestweek voor de gemeenschap:
“De feestweek laat zien hoeveel je kunt bereiken met betrokken bestuur en vrijwilligers. Het brengt mensen samen en geeft Aalsmeer zijn unieke karakter. Daar mogen we trots op zijn.”

De vrijwilligers werden zondagavond in het zonnetje gezet met een speciale barbecue.

Het volledige programma en praktische informatie is te vinden op de website van de feestweek: Feestweek Aalsmeer 2025 - 7 t/m 13 september 2025.