Kinderraad opent kletsbankje in Kudelstaart
Op dinsdag 16 juni werd het kletsbankje officieel geopend door de kinderraad, samen met wethouder Sybrand de Vries. Het nieuwe bankje aan de vijver in de Schweitzerstraat nodigt buurtbewoners uit om met elkaar in gesprek te gaan en nieuwe contacten te leggen.
Het kletsbankje is voorzien van de oproep ‘Klets met mij’ en maakt zichtbaar wanneer iemand openstaat voor een gesprek. Daarmee verlaagt het de drempel om elkaar aan te spreken en draagt het bij aan meer verbinding tussen buurtbewoners. Zo ontstaat er op een eenvoudige manier meer verbinding en saamhorigheid in de wijk.
Het initiatief komt van de kinderraad, die het idee zelf aandroeg en betrokken was bij de uitwerking. De kinderraadsleden dachten mee over de locatie en het ontwerp en werkten daarbij samen met kunstenares Femke Kempkes.
Contact en verbondenheid
Wethouder De Vries sprak zijn waardering uit voor het initiatief van de kinderraad en benadrukte dat het kletsbankje een waardevolle bijdrage levert aan meer contact en verbondenheid in de buurt.
Ook de kinderraad benadrukte het belang van het bankje. Door plaats te nemen op het bankje, geef je een eenvoudig signaal af: je staat open voor een praatje.
Het bankje biedt daarmee een plek voor ontmoeting, juist ook voor mensen die zich soms alleen voelen.
Wilt u meer nieuws lezen? Ga naar het overzicht met nieuws