Klacht over een zorgaanbieder

Algemeen

De gemeente heeft contracten met verschillende zorgaanbieders. Als u ontevreden bent over hun dienstverlening kunt u uw klacht rechtstreeks indienen bij de zorgaanbieder. Zij kunnen het snelst voor een oplossing zorgen. Komt u er met de zorgaanbieder niet uit of heeft u liever contact met de gemeente? Dan kunt u ook uw klacht bij de gemeente indienen. Wij sturen deze dan door naar uw zorgaanbieder.

Dit moet u weten

  • Voorbeelden van zorgaanbieders zijn leerlingenvervoer, vervoer via de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), hulpmiddelen, schoonmaakhulp, begeleiding, jeugdhulp, gezinshulp of andere ondersteuning.  
  • Uw klacht kan bijvoorbeeld gaan over slechte bereikbaarheid van de zorgaanbieder of over hoe u aangesproken bent. Of over hulp, vervoer of een hulpmiddel wat te laat of helemaal niet kwam. Ook als u verkeerde informatie heeft gekregen of als u onredelijk lang heeft moeten wachten op gevraagde informatie kunt u een klacht indienen
  • Wilt u eerst de klachtenfunctionaris zorgaanbieders spreken voordat u uw klacht verstuurt? Dat kan. Bel de gemeente op 0297 38 75 75 en vraag naar de Moekish Dwarkasing
  • Elke zorgaanbieder waar de gemeente mee werkt heeft een eigen klachtenregeling. Deze voldoet aan de eisen die de gemeente daaraan stelt
  • Voor klachten over de dienstverlening van de gemeente zelf of hoe de gemeente u behandeld heeft, gaat u naar de pagina Klacht over de gemeente

Na uw melding

U ontvangt van ons een ontvangstbevestiging waarin staat hoe uw klacht behandeld wordt. De klachtenfunctionaris zorgaanbieders stuurt uw klacht naar de zorgaanbieder en vraagt hen om uiterlijk binnen 2 werkdagen contact met u op te nemen. De zorgaanbieder moet de gemeente ook op de hoogte houden. Als het nodig is, zal de klachtenfunctionaris zorgaanbieders helpen bij het oplossen van het probleem.

Anders regelen

Lukt het niet om uw klacht online te versturen? Dan kunt u uw klacht mailen naar klachtzorgaanbieder@aalsmeer.nl

U kunt uw klacht ook per post insturen. Door de samenwerking met de gemeente Amstelveen stuurt u uw brief naar Amstelveen:  

Gemeente Amstelveen  
ter attentie van de klachtenfunctionaris zorgaanbieders, team BCC 
Antwoordnummer 103  
1180 VB Amstelveen 

Vermeld in uw brief: 

  • Een omschrijving van uw klacht, waar en wanneer het heeft plaatsvonden en met welke zorgverlener
  • Eventueel een mogelijke oplossing
  • Uw naam
  • Eventueel uw pasnummer
  • Uw telefoonnummer
  • Uw adres
  • Eventueel uw e-mailadres